2 Mayıs 2016 Pazartesi

Hindistan 10.Gün (30 Mart 2016 -Varanasi->Goa)

Dün gece Hindistan da ki en zor gecem oldu..Maalesef günlerdir iştahla yediğim ,akşam da yine hunharca giriştiğim bol acılı ve yağlı yemeklerden midem bozuldu.Korktuğum başıma geldi yani..Tabi bunun nedenini temelli yemeklerde aramamam gerekiyor.Çünkü gece terasta soğuk bir içecek gömüp öyle yatmıştım.Belki de o çarptı mideyi üşüttüm bilmiyorum bütün gece süren mide bulantısı ve istifra ile zor sabahladım.Ve o akşam Hindistan da ki son hint yemeğim oldu.Şimdi uzuun bir süre görüntüsünü bile görmek istemiyorum. :) 
Neyse zor ve uykusuz geçen bir gecenin ardından sabah biraz toparladım ve bir gün önceden sözleştiğim Ashish,sabah saat 8'de motoruyla beni hostelin önünden alıp havaalanına götürecekti.Sözleştiğimiz gibi motoruna atladım ve yola koyulduk.Havaalanı şehir merkezine baya uzak olduğu için yolculuk 1 saate yakın sürdü. Ama motorsiklet yolculuğu rikşa ve taksiye göre daha güzeldi.

 Havaalanına ulaştığımızda ödeşme vakti gelmişti.Ashish çok cana yakın arkadaş canlısı biriydi fakat o da diğerleri gibi uyanık geçinen tiplerdendi. :) Kendine ait bir kartvizit çıkartmış (Bana da bir tane verdi ,aldım işime yarar ne olur ne olmaz ) motoruyla turist ve yerel insan taşımacılığı, rehberlik gibi işler yapıyor.Çoğu gibi o da yolunu bulmuş geçim derdinde yani.Anlaştığımız 400 rupi bedeli ona ödedim sonrasında da benimle hatıra fotoğrafı çekinip bir de benden hediye istedi.Ben de kıramadım yanımda getirdiğim ay yıldızlı tesbihlerden bir tane hediye ettim. :)
Bundan sonraki durak Goa idi.Havaalanında 1 saate yakın süren check-in ve pasaport kontrol işlemlerinden sonra 10:20 uçağında yerimi alıp toplamda 5 saate yakın süren Mumbai aktarmalı Goa yolculuğuma başladım. (Varanasi-Mumbai-Goa ,Indigo Airlines uçak bileti 5800 rupi (250) tl ye mal oldu.)
Goa'ya ulaştığımda bir belirsizlik te orada bekliyordu beni.Çünkü havalimanı şehir merkezine ulaşım çok uzak ve Hindistan standartlarına göre çok pahalıydı.(Taksiciler yaklaşık 1500 rupi arası fiyat veriyorlar.Pre-paid taksiler de dahil).Bir de otobüsle ulaşım var fakat çok uzun aktarmalı ve zahmetli bir yolculuk gerektiriyor.Bir süre oyalanıp araştırdıktan sonra bana eşlik edecek birilerini buldum.İki İranlı (yine iranlılara denk geldim maalesef :) )arkadaşla tanışıp bizleri gideceğimiz yerlere bırakacak uygun bir taksi bulup fiyatta anlaştık.Ben de ödemeyi bölüşecektim haliyle.
Hava aşırı sıcaktı ve yolculuk 1 saat kadar sürdü.Dolambaçlı yollardan geçip dağları tepeleri aşıp Anjuna'ya ulaştım.

Goa'dan kısaca bahsetmem gerekirse Hindistan'ın güneybatısında yer alan turistik bir eyalet.Hatta burası her yönüyle Hindistan'dan çok ayrı bir yer.Yüzyıllarca Portekiz sömürgesi olarak kaldıktan sonra Hindistan'a baya geç bir vakitte katılmış.Burada hristiyanlıkla ilgili izleri bariz bir şekilde görmek mümkün...Palolem,Anjuna,Arambol,Morjim gibi meşhur sahilleri aynı zamanda çevrelediği bölgelere ismini veriyor.Ben daha önceden bir hostel rezervasyonu yaptığım Anjuna'yı seçtim.

Anjuna yolları
İşte daha önceden rezervasyonumu yaptığım Anjuna sahiline 100m konumdaki Wonderland hostel.(Pelin buraya benim tavsiyem üzerine ben Varanaside iken gelip yerleşmişti.) Küçük küçük kulübeler halinde her birinde 4 kişilik yatacak yer olan ve duş imkanı sağlayan çok şirin bir yer.Solda da hostellerde common room diye tabir edilen vakit geçirme bölümü var.Tabi buradaki açık havaya uygun.Yine solda köpekleriyle beraber duran  kara kuru abi de buranın sahibi oluyor.Kendisi biraz kafadan sıyrık 7/24 esrar sarıp çeken ve müzik yapmaya çalışan bir hippi abimiz. :)


Check-in işlemini halledip yatağıma yerleştikten sonra ilk işim bir duş alıp ünlü flea markete gitmek oldu.Flea market Anjuna'da çarşamba günleri kurulan Goa'da çok meşhur bir pazar.Ben de çarşamba günü geldiğim için açıkçası bu pazarı kaçırmak istemedim, çünkü namını önceden işitmiştim.Kaldığım yere de çok uzak değildi akşam üzeri flea market denilen pazar yerine geldim.Burada Hindistan'ın her yerinden gelen özellikle el işleri,hediyelik eşyalar,süs eşyalarının satıldığı ve bunun dışında ne ararsan envai çeşit ve renklilikte her şeyi bulabileceğiniz bir yer.Ben sonlarına yetiştiğim için biraz acele de olsa bir kaç hediyelik alışverişi yaptım.Fiyatlar beklendiği gibi başlarda çok yüksek tutuluyor ve gerisi sizin pazarlık yeteneğinize kalmış.Gerçi fiyat sorup hiç almıyorum deseniz dahi direkt yarı fiyata kadar düşüyorlar.Artık ne kadar fazla söylediklerini siz düşünün. :)
    Flea Marketten bir görünüm.Aşırı kalabalık ve potansiyeli fazla bir pazar.

Hava kararmaya başlayınca da hostelin yolunu tutmaya başladım.Hostele ulaştığımda bir süre diğer gezgin arkadaşlarla tanışma faslı ve sohbetten sonra hazırlanıp Pelin'le sahile bakan Sea&Horse bar cafe ye gittik.Püfür püfür esen okyanus esintisine karşı meyve salatası ve beraberinde içeceklerle bir süre sohbet edip vakit geçirdik.Goa 'nın bahsedilen hareketli akşamlarına nazaran ben bu akşamımda pek birşey yapmadım.Çünkü yarısı yollarda geçen yorucu bir gün olmuştu benim için.Daha sonra hostele dönüp temiz bir uyku çektim.

Gözüme takılanlar: Hindistan'da gün içinde ve gecelerde Varanasi akşamları hariç sivrisineklere pek rastlamadım.Anlatıldığı kadar sivrisinek yoktu veya ben şanslıydım bilemiyorum. :)
Goa'da Hindistan'ın diğer gördüğüm yerleşim yerlerine göre yazan çoğu şey İngilizce ve Portekizceydi.Yani burası her şeyiyle pek Hindistan'ı andırmıyordu.

Maliyet: Varanasi havalimanına motorla ulaşım 400 rupi
Goa Havalimanından Anjuna Beach'e taksi için 600 rupi
Wonderland Hostel check-in 3 günlük 1150 rupi
Flea market alışveriş: 2000 rupi
Toplam yeme içme:500 rupi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder