5 Nisan 2016 Salı

Hindistan hazırlıkları


Yıllardır süregelen Bollywood sevdamla birlikte 5-6 ay öncesinden karar verdiğim Hindistan seyahati geldi çattı..Birçok arkadaşım bu seyahati turla gidip gerçekleştirmişti bile ama ben turla gitmek işine sıcak bakamadım ve turistik değil de gerçek Hindistanı yerinde ve özgür bir şekilde görme kararı almıştım.
Gidiş biletini 4 ay öncesinden Pegasus kampanyasından (İstanbul-Delhi 524TL) Bişkek aktarmalı olarak almıştım.Dönüşü ise gitmeye iki hafta kala (Mumbai-İstanbul 845TL ye Kuwait  Airways firmasından Kuwait aktarmalı olarak aldım.Uçak bileti alırken firmaları ve uçuş sitelerini sürekli takip etmeniz kampanya yakalamanız açısından yararlı olur.Mart başı da diğer tüm hazırlıklara ağırlık verdim.Öncelikle Şubat sonu bağlı bulunduğum emniyet müdürlüğüne Pasaport başvurusu  yaptım ve 1 hafta sonrasına verdiği randevu gününde birkaç gün önce ödediğim 353.9 TL harç bedelini gösteren dekont ile başvuruyu tamamladım.Harç bedeli ücretlerini görmek için tıklayın. Pasaportum bir hafta içerisinde elime ulaştı.(Pasaport ve vize için istenen  biyometrik fotoğrafı hemen her fotoğrafçıda çektirebilirsiniz.Ben 20 TL ye 6 adet çektirdim.Fotoğraf çıkartırken hangi ülkeye gideceğinize dair bilgi verirseniz daha sağlıklı olur.Çünkü ülkelere ve kullanım amacına  göre bu ebatlar değişiyor sanırım.)
Vize de tıpkı pasaport gibi internet üzerinden doldurulan bir form ile başvuru yapıyorsunuz ve size randevu tarihi veriyor.Müsait günlerden size uygun olanı siz seçebiliyorsunuz.Ben bir hafta sonrası yani seyahatime 10 gün kala Taksim Hindistan konsolosluğuna gittim ve başvuru için istenilen bütün evraklarla birlikte 42$ vize ücretiyle başvurumu tamamladım.Onay aşamasında görevli kişi size bir takım sorular yöneltiyor.Neden ve ne amaçla gittiğiniz orada ne yapacağınız kimle yaşıyorsunuz hesabınızda yeteri kadar para var mı sorularını genellikle soruyorlar.Siz sakin olup hepsine sağlıklı cevaplar vermeniz gerekiyor .Daha sonra onayı alınca aynı günün akşamı 5 gibi vizeler çıkıyor ve gidip alabiliyorsunuz.
Pek çok yerde geçen Hindistan'a gitmeden önce olunması gereken aşılar konusunu bende biraz araştırdım.Seyahat sağlığı merkezini arayarak bilgi aldım, bunun zorunlu bir aşı olmadığını kişinin kendi tercihine kaldığını belirttiler. Ben de belirtilen aşılardan tetanoz ve grip olanını yaptırdım.Ben eksiksiz yaptırmak istiyorum derseniz Hepatit aşısını da olursanız tamamlanacaktır.
Sırt çantası hazırlıklarını yazmayacağım çünkü çoğu sitede bunlarla ilgili bilgiler zaten var.Yine de merak edenler sorabilir ,kendi hazırlıklarıma göre bilgilendirebilirim.
Nihayet herşey tamamlandıktan sonra artık önümde hiçbir engel kalmamıştı ve gideceğim günü beklemeye başladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder