17 Nisan 2016 Pazar

Hindistan 4.Gün (24 Mart 2016 Jaipur & Holi)

Sabah 10 gibi kalkıp hostelde kahvaltı yaptım..Dünki yorgunluğun üzerine çok güzel bir uyku çektim..Her ne kadar kalkmak istemesem de kaldığım oda da bir ben kalmışım herkes kalkmış içeride hummalı bir kahvaltı faslı vardı.Ben de yüzümü yıkayıp mutfağa yöneldim ve görevli arkadaşın yaptığı kızarmış omlet ve hint çayından kapıp salonda diğer gezgin arkadaşlarla beraber kahvaltımı yaptım.Bu esnada da masamdaki Ukraynalı ,Fransız ve Peru'lu arkadaşlarla tanışmış oldum.Bu arada holi kutlamaları sabahtan başlamıştı..Hostelimize iki kadın gelmişti.Biri davul çalarken diğer abla da insanların yüzüne boya calip bahşiş alıyordu.:) Video için linke tıklayabilirsiniz.

Neyse karnımı doyurdum hazırlandım Pelinle bir önceki gün trende tanıştığımız arkadaşların kaldığı otele davetliydik.Orada küçük bir holi eğlencesinden sonra şehre açılacaktık.Hostelden çıkarken hostelimizdeki  çılgın gençlerin boya saldırısından nasibimi aldım ve dışarı öyle adımımı attım. :)
Daha sonra oto rikşaya atlayıp Sarovar Portico hotelin yolunu  tuttum.Oraya ulaştığımda bahçede holi kutlamaları başlamıştı bile.Hatta içeri girer girmez boya saldırısına uğradım.İlk başta boyanmak yağmura maruz kalmak gibi bir his yaratsa da sonra yağmurda ıslanmanın verdiği zevk gibi artık her yerim boya olmuştu kaçarı yoktu ve bundan sonrasını da akışına bırakmak eğlenmek gerekiyordu.Biz de  her milletten tanımadığımız onca insanla beraber doyasıya eğlendik.

İyiliğin kötülüğe karşı zaferi: Holi Festivali !
Festival temel olarak iki günde kutlanıyor.İlk gün yaktığı ateşlerle kötü ruhlardan arınan ve iyiliği kutlayan halk, ikinci gün eğlence kısmına geçiyor ve rengarenk boyalarla günü tadını çıkarıyor.
Bizim için eğlence niteliği taşısa da holi, Hindistan için dini bir anlam taşıyor.Çünkü festivalin tarihi hint mitolojisine dayanıyor.

Daha sonra sokağa çıkıp holinin sokaklardaki nabzını tuttuk.Aslında holi festivali sanılanın aksine Hindistan'da 7/24 coşkuyla kutlanmıyor.Merkezi yerler (Mathura,Vrindavan,Khajuraho vs) haricinde insanlar kendi evlerinde veya arkadaşları arasında kutlamayı yapıp sonra hayat normal seyrinde devam ediyor.Tabi holi için şehirlerde kutlama merkezleri var.İsteyen bu organizasyonlara katılıp çılgınca eğlenebiliyor.(Holi günü resmi tatil olduğu için dükkanların çoğu kapalı oluyor)Tabi buranın yabancısıysanız bu çılgınlığa katılmak ne derece güvenli olur bilinmez. Ben yine de katılmak istedim ama bulunduğum arkadaş ortamı itibariyle bunu gerçekleştiremedim.Pişman olduğum da pek söylenemez çünkü birlikte çok güzel vakit geçirdik.İşte sokaktan kareler. :)

Gün boyu gezip eğlendikten sonra sıcağın da etkisiyle çok yorulduk ve hep beraber bi yemek yiyip ayrıldık.Ben de hostele döndüm biraz uzandığımda uyuya kalmışım.Akşam 8 gibi Rushab'ın çağrısıyla uyandım.Beni kaldıkları hoteldeki yemek ve eğlenceye davet etmişti.Benim de yapacak bir şeyim yoktu açıkçası.Biraz yorgunluk olsa da daveti kıramayıp rikşaya atladım ve kaldıklaır hotelde onlarla buluştum.Terasta güzel bir yemek  yedik ve akabinde coşkulu bir eğlence yaşadık.Daha dün tanıştığım bu arkadaşların cana yakınlığı  holi gününü güzel noktalamama vesile oldu.Eğlenceden sonra gece yarısı bir taksiye atlayıp hostelime döndüm.Biraz uyumam gerekli çünkü ertesi gün Jaipur gezimiz var.

Not: Gün boyu 2-3 rikşa yolculuğu dışında neredeyse hiç masrafım olmadı.Bonkör iş adamı Hintli arkadaşın misafirperverliği ve ısrarını kıramadım açıkçası. :p