7 Nisan 2016 Perşembe

Hindistan 1.Gün (21 Mart 2016 Delhi)

Öğle 13:30 gibi nihayet Delhi Indra Gandhi uluslararası havalimanına indim.
Gökyüzü semalarından şehre doğru süzülürken aklımdan geçenler ben yaklaştıkça yoğunlaşıyordu.Bakalım beni neler bekliyor..
Indra Gandhi Havalimanı (Delhi)
İner inmez ilk işim bir sim kart almaktı.Çünkü kullanmış olduğumuz sim kart yurt dışında kullanımı cep yakıyor.Bu nedenle airtel marka bir sim kart aldım.Bunun için 1000 rupi istediler.(Normalde dışarda 50 rupi filanmış ama havalimanı tarifesi diyerek burda ilk kazığımı yedim ,siz daha dikkatli olursunuz:)) Hattı alıp dışarı çıktım ve nihayet Hindistan'ın o kasvetli boğuk hava kirliliğinin köri ve baharatla karışımından hallice bir koku sardı çehremi.Sıcaklık 40 dereceye yakın olduğu için buna kısa bir süre alışmakta güçlük çektim.Taksiye binmek istedim ama ilk başta bunun pahalı olabileceğini ve üzerimde içeride atm den çektiğim rupinin yetersiz oluşundan dolayı metroya bindim  ve gideceğim hostele en yakın merkezi noktada indim.
Hindistan'da olduğunuzu hissettirecek giyim ve hediyelik eşya dükkanları :)

Tıpkı bizim gibi gideceği adresi ararken nereye düştüm ben düşüncesindeki turist kız arkadaşımız:)



Buradan da bisikletli rikşa ya binerek ve hostele gittim.(Hindistan'da şehir içi ulaşımlarda en önemli olay sizin şoförle yapacağınız pazarlık.Genelde fiyatın 3-4 kat fazlasını söylüyorlar.Burada iş sizin pazarlık yeteneğinize kalıyor.Bu konuda dikkat edin çünkü ulaşım çok ucuz Hindistan'da ,bunu bilmeniz faydanıza)

Bir ay önceden rezervasyon yaptığım Stops Hostel'e girmeden önce bir exchance office den dolar bozdurdum.Hostele ödememi yapıp yerleştim.Aşırı derecede yorgundum bir süre dinlenip ortama adapte olmaya çalıştım.Akşam üzeri hostelden rikşa ya atlayıp Pelinin kaldığı otele gittim orada yemek yedik ve ertesi gün için planlarımızı yaptık.Bu sayede onunla da tanışmış oldum :) Daha sonra otel önünde bekleyen rikşaya binip kaldığım hostele döndüm ve inzivaya çekildim.


Toplam ulaşım:320 rupi
Diğer ihtiyaçlar; yemek , ıvır zıvır: 700 rupi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder